Direktlänk till inlägg 11 december 2013

11/12

Av Sandra Lundgren - 11 december 2013 07:11

Hej å hå va det går ;) Som sagt så finns det massor att göra nu i butiken så fota hinns inte med allt för ofta.. Det mesta handlar om att hjälpa kunder och göra beställningar. Men var i alla fall med och gjorde några sorgdekorationer förra veckan.



Liggande sorgbukett på beställning för 300kr

I den har jag använt mig av Cypres, Rumohra, Ophiopogon japonicus, Anastasia Chrysanthemum och Rosa. Hade vela haft lite mer luft mellan blommorna så varje blomma skulle få sin platts. Men det blir svårt när man inte haade så mycket grönt att jobba med då pengen inte var så stor. Men tycker jag lyckades skapligt i alla fall.


Stående sorgdekoration i vitt för 600kr på beställning

Den gröna botten gjorde jag av Rumohra adiantiformis. Blommorna är Lilium (orient-gruppen), Rosan, Anastasia Chrysanthemum.

 


     Stående sorgdekoration i rosa/vitt på beställning för 500kr

Det är samma här den gröna botten är av Rumohra adiantiformis. Blommorna jag använt mig av är Lilium (orinet gruppen), Rosa och Diantus.


Stående sorgdekoration i rött på beställning för 700kr med vitt band i

Det vita bandet sätter vi tyvärr inte i förns det är dags för leverans till kyrkan så ingen bild på det. :( Men jag har använt mig av Rosa, Diantus och röd Skimmia japonica och den gröna botten av Rumohra adiantiformis.

 

 Liggande sorgdekoration som är stående i oasis på beställning för 350kr i vitt

  Här har jag använt mig av Lilium longiflorum, Rosa, Rumohra och Pistacia lentiscus.

 



Latinska namn till svenska:

Pistacia lentiscus- Mastixbuske

Rumohra adiantiformis- Läderblad

Ophiopogon japonicus- Ormskägg/texasgräs

Rosa- Rosor

Diantus- Nejlika

Lilium- Orientlilja

Lilium longiflorum- Trumpetlilja

Skimmia japonica- Vinterbär

Chrysanthemum x Anastasia- Krysantemum

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lundgren - 18 mars 2014 11:55

    Oj oj va länge sedan jag var här inne och skrev :P Men det är fullt upp nu med allt. Ska i alla fall uppdatera er lite nu :) Vi har varit inne i skolan och jobbat med färg och form samt Kompositons schema. Intresant men svåGör nu även min sista v...

Av Sandra Lundgren - 18 februari 2014 19:45

Se där då har jag börjat mina veckor nere i Göteborg på Prinsgatans blomster affär. Ska blir riktitg skoj att se hur dom jobbar.  Men först kommer lite bilder från då jag var i Vara.      Nejlikebukett Diantus, Limonium, vaxblomma texasgräs ...

4/2

Av Sandra Lundgren - 4 februari 2014 19:30

Nu kommer det lite blandat både begravningsbinderi och brudbukett. Har även tränat på lite textning som inte är någon större favorit ;)       Hög sorgdekoration efter bild! Tulpanerna (Tulipa) är trådade för att dom ska hålla sig i den rikt...

Av Sandra Lundgren - 24 januari 2014 10:03

Då var sista veckan gjord i avesta nu kommer det bli tre veckor igen på Kjellbergsblommor i vara. Lite från veckan som varit då. Det var välldigt mycke begravningar denna veckan så har fått göra tre styken kistdekorationer samt en massa höga sorgdeko...

Av Sandra Lundgren - 15 januari 2014 19:27

Dags för lite inlägg igen då.. Det hinns med mycket här uppe på Irisblommor i Avesta. Denna vecka har jag fortsatt med mer sorg dekorationer. Samt fyllt upp kylen så det ska finnas mycket färdiga buketter och snitt arangemang att välja på. Har även f...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards