Direktlänk till inlägg 16 december 2013

16/12

Av Sandra Lundgren - 16 december 2013 07:08

Då går vi in på sista veckan innan det blir ett litet uppehåll från lärlingsplattsen i två veckor. Denna vecka kommer det finnas super mycket att greja med.. Bengt kommer även tillbaka från sin sjukskrivning som drog ut på tiden. Bengt är den person som startade företaget och har mycket erfarenhet av vad kunderna vill ha. Många säger Kjellbergs special och en annan står bara som ett frågetecken ;)

Förra veckan fick jag göra en kistdekoration bland annat. Annars var det vanliga hålla ordning och reda i butiken fixa med bud och bemöta kunder på alla vis. Har lite bilder från förra veckan som jag ska visa er!




Vårat skyltfönster :)


Jag fick göra min första luciakrona med

 


Fick till uppgift att dekorera en stor en (Cypress) som ska stå vid våran antré  

 


Kistdekorationen för 2000kr som skulle ha vita rosor (Rosa) och vita nejlikor (Diantus) 

Jag började med att göra den gröna botten som jag gjorde av Cypress, Skimmia japonica och Rumohra.

Placerade sedan ut rosorna i en bra linje till att börja med. Fyllde sedan ut med resternade rosor och nejlikorna.

    


Pyntade en vas i fredags som sedan  visade sig att det var min egna födelsedagsblomma från min mor. Jag fick till uppgift att göra ett arangemang i en utav våra vaser som vi har på fot utav Linda (som jag verkligen gillar skarpt). Det skulle vara till en 40 årig tjej sa hon och  gör något fint i den.  Jag valde att använda mig av en mini orkidé (Phalaenopsis), bark, mossa, glaskross, taklök (Sempervivum) och en ljusslinga. Jag blev riktigt nöjd över att det sedan visade sig att jag fick ta med den hem :)) Står nu fin på min tv-bänk.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lundgren - 18 mars 2014 11:55

    Oj oj va länge sedan jag var här inne och skrev :P Men det är fullt upp nu med allt. Ska i alla fall uppdatera er lite nu :) Vi har varit inne i skolan och jobbat med färg och form samt Kompositons schema. Intresant men svåGör nu även min sista v...

Av Sandra Lundgren - 18 februari 2014 19:45

Se där då har jag börjat mina veckor nere i Göteborg på Prinsgatans blomster affär. Ska blir riktitg skoj att se hur dom jobbar.  Men först kommer lite bilder från då jag var i Vara.      Nejlikebukett Diantus, Limonium, vaxblomma texasgräs ...

4/2

Av Sandra Lundgren - 4 februari 2014 19:30

Nu kommer det lite blandat både begravningsbinderi och brudbukett. Har även tränat på lite textning som inte är någon större favorit ;)       Hög sorgdekoration efter bild! Tulpanerna (Tulipa) är trådade för att dom ska hålla sig i den rikt...

Av Sandra Lundgren - 24 januari 2014 10:03

Då var sista veckan gjord i avesta nu kommer det bli tre veckor igen på Kjellbergsblommor i vara. Lite från veckan som varit då. Det var välldigt mycke begravningar denna veckan så har fått göra tre styken kistdekorationer samt en massa höga sorgdeko...

Av Sandra Lundgren - 15 januari 2014 19:27

Dags för lite inlägg igen då.. Det hinns med mycket här uppe på Irisblommor i Avesta. Denna vecka har jag fortsatt med mer sorg dekorationer. Samt fyllt upp kylen så det ska finnas mycket färdiga buketter och snitt arangemang att välja på. Har även f...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards