Alla inlägg under februari 2014

Av Sandra Lundgren - 18 februari 2014 19:45

Se där då har jag börjat mina veckor nere i Göteborg på Prinsgatans blomster affär. Ska blir riktitg skoj att se hur dom jobbar.  Men först kommer lite bilder från då jag var i Vara.


  


Nejlikebukett

Diantus, Limonium, vaxblomma texasgräs (Ophiopogon japonicus)

 


Bukette för 650:- som var ett bud. Med ros (Rosa), Diantus), Germini, Alstroemeria, Chrysanthemum santini och salall.

 



Glaeliros tvåfärgad.

 


Min härliga handledare Lina som gjort en dekoration till en nyöppning. Där skorna skulle vara med då det blir det lilla extra och personliga. Lina valde att göra dekorationen på en cylindervas där hon sedan stoppade i en stor orkidé i och även några canvaspinnar. Vi utgick i från färgerna på skorna så allt skulle matcha.

 



Nivåbukett

Med Lilja (Lilium), körsberskvistar, stelgras, Chrysanthemum anastasia, fontängräs (Panicum), Strelitzia blad och Eucalyptus

 


Begravningsbukett

Med vit anastasia, Chrysantehmum, Alstroemeria, Diantus, Rosa, fontängräs (Panicum), Eucalyptus cinera, blåbärsris och Eucalyptus, Buketten är rundbunden i spiraltecknik och är den dekorativa stilarten.

 


Begravningsdekoration

Här har jag jobbat med lila och vita Anastasia samt lime santini, tulpaner (Tulipa) massa fint grönt så som stelgras, Aspidistra elatior, Eucalyptus och salall. Teckniken jag använt mig av är radial sticktecknik stilarten är dekorativ.

 





4/2

Av Sandra Lundgren - 4 februari 2014 19:30

Nu kommer det lite blandat både begravningsbinderi och brudbukett. Har även tränat på lite textning som inte är någon större favorit ;)




Hög sorgdekoration efter bild!

Tulpanerna (Tulipa) är trådade för att dom ska hålla sig i den riktning jag stck in dem i oasisen. Dom drar sig annars lätt mot ljuset. Har även använt mig av franska tulpaner, körsbärskvistar och Ranunculus.


Låg sorgdekoration som var valfri för 500:- passande kvinna.

Jag valde att jobba med rosor (Rosa), prärieklocka (Lisianthus), harört (Buplerum), Skimmia.      


Droppfromad brudbukett!

Här började jag med att göra den gröna botten med hjälp av murgröna (Hedera Helix), Salallblad som jag gjorde gaffelskafftning på. Längst ut på murgrönan fäste jag en pärla och surrade myrtentråd runt stjälken för att stärka den samt få en fin efekt.

   

Blommorna och lite mer grönt som jag jobbat med är rosor (Rosa), Freesia, texasgräs (Ophiopogon), Pistacia. Blomplaceringen är asymetrisk stilarten är dekorativ med radial stickteknik. Toppblommorna är trådade för att dom ej ska kunna rammla ur buketten.

     


Övning på textning =)

 


Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards