Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Ny termin

Av Sandra Lundgren - 7 januari 2014 19:01

Då var det dags för praktik igen då. Nu kommer jag att vara på Iris blommor i Avesta i tre veckor. Lite som hänt första dagen och en lite plantering kommer jag skriva om längre ned. God fortsättning på er alla =) Annars så har degen varit som dom flesta plockat i ordning i kylar och på blomborden, bemött kunder, gjort några beställningar och tagit emot.




En sammplantering i vit kruka

I den har jag använt mig utav hyacint (Hyacinthus), murgröna (Hedera helix), silverfärgad suckulent, julros (Helleborus Niger), grön mossa, spansk mossa, bonsajgren, glaskross, silvriga stenar och så har jag slingrat en ljusslinga som gör att det blir en ljuspunkt på bordet och lyser upp blommorna fint =)  Hyacinten valde jag att ha liggande för att man skulle kunna se den fina roten samt att den inte skulle dra iväg på längden utan få en samlad blommning.

 


Snitt dekoration på beställning för 200:-

I den så är det en grön botten av läderblad (Rumohra adiantiformis). Sedan har jag använt mig av Gerbera, Rosa, Lilium, vitt färgat björkris, vild ruskus och järnek (Ilex) Blue Prince.

 



Plastning av Gerbera och Germini


Maskinen som gör plastningen

 


Här har jag trätt på ett plaströr på stjälken på Germinin

 

Här har jag fört stjälken igenom värmen och då smälter plaströret runt stjälken och ger ett bra stöd åt blomman och stjälken. Man börjar från blomman och drar sedan nermot stjälken.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lundgren - 18 mars 2014 11:55

    Oj oj va länge sedan jag var här inne och skrev :P Men det är fullt upp nu med allt. Ska i alla fall uppdatera er lite nu :) Vi har varit inne i skolan och jobbat med färg och form samt Kompositons schema. Intresant men svåGör nu även min sista v...

Av Sandra Lundgren - 18 februari 2014 19:45

Se där då har jag börjat mina veckor nere i Göteborg på Prinsgatans blomster affär. Ska blir riktitg skoj att se hur dom jobbar.  Men först kommer lite bilder från då jag var i Vara.      Nejlikebukett Diantus, Limonium, vaxblomma texasgräs ...

4/2

Av Sandra Lundgren - 4 februari 2014 19:30

Nu kommer det lite blandat både begravningsbinderi och brudbukett. Har även tränat på lite textning som inte är någon större favorit ;)       Hög sorgdekoration efter bild! Tulpanerna (Tulipa) är trådade för att dom ska hålla sig i den rikt...

Av Sandra Lundgren - 24 januari 2014 10:03

Då var sista veckan gjord i avesta nu kommer det bli tre veckor igen på Kjellbergsblommor i vara. Lite från veckan som varit då. Det var välldigt mycke begravningar denna veckan så har fått göra tre styken kistdekorationer samt en massa höga sorgdeko...

Av Sandra Lundgren - 15 januari 2014 19:27

Dags för lite inlägg igen då.. Det hinns med mycket här uppe på Irisblommor i Avesta. Denna vecka har jag fortsatt med mer sorg dekorationer. Samt fyllt upp kylen så det ska finnas mycket färdiga buketter och snitt arangemang att välja på. Har även f...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards