Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Sorgekorationer

Av Sandra Lundgren - 8 januari 2014 20:24

Idag så har jag för det mesta stått bakom och gjort beställningar till begravningar. Kommer berätta om varje arangemang längre ned =)



Hög sorgdekoration för 1300:- Den skulle gå i oranga och gula toner.

Jag har valt att använda mig av rosor (Rosa), Germini, Chrysanthemum och Bubleurum.


Hög sorgdekoration för 1200:- som skulle innehålla liljor och gå i vita toner.

Jag valde att sätta i Rosa och Diantus till liljorna (Lilium)

 


Sorgbukett för 480:- som kunden har valt blommor till.

I den skulle det vara rosa rosor (Rosa), blå Delphinium, lime Diantus, vit santini (Chrysanthemum). Den gröna botten är gjord av Svärdblad,salal och cypres.

 


Hög sorgdekoration för 800:- som skulle gå i vita toner.

Jag vade att använda mig av Gerbera, Rosa, Prärieklocka (Eustoma) och lime santini.

 


I dom stående dekorationer så har jag gjort en grön botten av Rumohra, Cypres och svärd blad. Samt att det skulle vara band i samtliga som ska placeraas i mitten.




Två stycken olika hjärtan fick jag även göra idag till begravning


Det första skulle täckas nätan helt med salal blad som jag mälade fast.

 


Blommorna skulle gå i lila toner och vitt.

Jag valde att sätta i tulpaner (Tulipa), Germini, Eustoma och limonium. samt att jag har förstärkt formen med murgröna (Hedera helix) Kan tyvärr inte vända på bilden :-(

 


Det andra hjärtat skulle vara helt i mossa med en förlängning som jag gjorde av ståltråd. Mossan har jag mälat fast och på förlängningen använde jag spoltråd som jag snurrade runt för att få fast mossan.

 


Sedan skulle det vara tre röda rosor och lite grönt som kunden önskade . Det gröna är salal och

murgröna (Hedera helix) satte även i mjuk en i lime ton. För att få en kontrast.

  


Det var lite vad jag har gjort idag. I Hjärtana skulle det även vara smala band i. I morgon ska jag få göra en krans till begravning samt få lära mig texta på band =) Spännande dag!



      






    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lundgren - 18 mars 2014 11:55

    Oj oj va länge sedan jag var här inne och skrev :P Men det är fullt upp nu med allt. Ska i alla fall uppdatera er lite nu :) Vi har varit inne i skolan och jobbat med färg och form samt Kompositons schema. Intresant men svåGör nu även min sista v...

Av Sandra Lundgren - 18 februari 2014 19:45

Se där då har jag börjat mina veckor nere i Göteborg på Prinsgatans blomster affär. Ska blir riktitg skoj att se hur dom jobbar.  Men först kommer lite bilder från då jag var i Vara.      Nejlikebukett Diantus, Limonium, vaxblomma texasgräs ...

4/2

Av Sandra Lundgren - 4 februari 2014 19:30

Nu kommer det lite blandat både begravningsbinderi och brudbukett. Har även tränat på lite textning som inte är någon större favorit ;)       Hög sorgdekoration efter bild! Tulpanerna (Tulipa) är trådade för att dom ska hålla sig i den rikt...

Av Sandra Lundgren - 24 januari 2014 10:03

Då var sista veckan gjord i avesta nu kommer det bli tre veckor igen på Kjellbergsblommor i vara. Lite från veckan som varit då. Det var välldigt mycke begravningar denna veckan så har fått göra tre styken kistdekorationer samt en massa höga sorgdeko...

Av Sandra Lundgren - 15 januari 2014 19:27

Dags för lite inlägg igen då.. Det hinns med mycket här uppe på Irisblommor i Avesta. Denna vecka har jag fortsatt med mer sorg dekorationer. Samt fyllt upp kylen så det ska finnas mycket färdiga buketter och snitt arangemang att välja på. Har även f...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards