Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Sandra Lundgren - 23 augusti 2013 10:54

Så där då ska vi se om man kan komma igång med bloggandet om denna fantastiska resa jag ska göra till utbildad florist =)

Vi startade veckan i måndags med upprop och en liten rundvandring på skolan. Givetvis var det lite nerver den dagen  som spelade in men riktigt skoj att det kommit igång.

Tisdagen var jag tyvärr inte här då jag var med min ena son på sjukhuset. Missade tyvärr lilla skogspromenaden och när leveransen med blommor som kom den dagen. Och tack vare det så missade jag att få vara med att snitta upp alla dessa rosor, krysantemum, nejlikor samt läderbräken. som vi skulle använda senare i veckan.

Men jag själv passade på att läsa varuhantering i den "rosa" boken.


På onsdagen var det spiralteknik vi skulle öva på. Såg krångligt ut till en början och var det med men när man släppte tanken på hur man skulle göra så gick det mycket lättare så teckniken  satt bra innan dagen var slut. :)

        Här är en utav dom första buketter jag gjorde enbart med tio röda rosor (Rosa)






                                                           

Fixade sedan till denna bukett. Nöjd måste jag säga för att vara bland den första bukett jag gjort. I buketten har jag använt mig av   4st Krysantemum (Chrysanthemum x morifolium) 10st röda rosor (Rosa) 2st läderbräken samt lite naturmatial som rönnbär. ormbunke. Teckniken jag använde mig av var spiralteknik.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards