Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Sandra Lundgren - 1 oktober 2013 20:06

Idag så var vi i skolan igen :) Där gick vi igenom låg sorgdekoration med Fredrik. Vi gjorde lite följar john efter Fredrik.  Den skulle kännas låg och lång. Tycker jag fick till en bra dekoration för att vara försa gången. Man pratar ju om jyllene snittet och det skulle vara 2/3 framåt och 1/3 bakåt samt 1/3 hög. Jag har använt mig av en petitt, blötlaggd oasis, cypres, rosor (Rosa) och krysantemum (Chrysanthemum).


  • Dekorativ stilart
  • Radial stick teknik

Form

  • Jämn yttre form (droppformad)
  • Luftig
  • Linjebetonad
  • Regel & bunden placering



Min början, en grön botten av cypres.

 

Sedan började vi sticka i några rosor, först en framåt sedan en bakåt och till sist en mitt på som skulle vara lite lägra än den som var bakåt föra att kunna få en bra form. Sedan fyllde man på med resterande blommor.

 

Baksidan!

 

Färdiga resultatet framifrån

 

Bakifrån!

 

Från sidan och här ser man att den bakre rosen skulle ha varit lite längra in =) men den bjuder jag på ;)

 

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards