Alla inlägg den 9 september 2013

9/9

Av Sandra Lundgren - 9 september 2013 08:53

Då så nu är vi inne på sista veckan i skolan innan vi ska ut på praktik nästa vecka. :) Känns spännande! Men nu åter till förra veckan med lite bilder!


Detta är en nivåbukett! Skapligt nöjd med den, bra blickfång men den gröna basen/mansketten var för stor jämte mot dom blommer som stack upp i nivån. Så gjorde om den och då blev den så här se bild nedan!


 

Vi fick en dag göra lossas beställningar bara för att öva. Och passade då på att göra en i mellan dom olika uppgifterna vi hade att göra. Jag fick i alla fall en beställning som var till en brud som fick max kosta 500:- och i den skulle det vara röda rososr tyvärr hade vi inga röda rosor så fick inprovisera med rosa rosor(Rosa) och nejlika (Diantus). Sedan vela bruden har brudslöja (Gypsophila paniculata) , ormskägg (Ophiopogon japonicus) , läderblad (Rumohra adiantiformis) men fick i stället ta,.

Den skulle även vara luftig och rätt stor. Så här blev den! Tycker jag lyckades få till den i kundens önskemål.


 

Fredagen fick vi testa att göra rosetter var inte det lättaste tycker jag i alla fall! Blir till att öva ;)


 


Vi fick även på fredagen gå ut och klippa björkris som vi skulle forma till ett hjärta som vi sedan skulle fylla med blommor och grönt! Till mitt hjärta använde jag mig att myrtentråd, spoltråd och så gjorde vi ett stag som vi skulle fästa i hjärtat för att det skulle bli stadigare och det gjorde vi av ståltråd, floratejp. I Hjärtat använde jag mig av blåbärsris, fjädersparris (Asparagus  plumosus), aralia (Fatsia japonica), ormskägg (Ophiopogon japonicus), Germini, Nejlika (Diantus), Kärleksört och två stycken pärlnålar. Bilden nedan är en på början som blev lite förändrad bilden nedanför visar det rätta.


 


 

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards