Alla inlägg den 16 september 2013

Av Sandra Lundgren - 16 september 2013 19:41

Så där då var första dagen på praktiken över.. Kan säga som så jag längtar redan tillbaka :) Är lite trött i benen dock men det är ju något man kommer få känna av till en början.. Annars har dagen varit kanon, lagom mjukstart så där gjort några små buketter och så fick jag ett lite projekt som var att fixa i ordning en hylla som inte det var sådan bra ordning på.




 En utav buketterna  jag gjorde var en beställning!

Den skulle innehålla 3 st Rosor (Rosa) 2st Alchemilla mollis 1st prärieklocka (Eustoma russelianum) sedan var det den blåa och då är frågan om det är trädgårdsstormhatt eller trädgårdsriddarsporre? återkommer med detta! Ha ha nu vet jag vad det var för blomma det är en Delphinium ;) Sedan en liten manskett av läderblad (Rumohra adiantiformis)


 


Vi satte även celofan och silkespapper på lite begoneier som skulle levereras till ett äldreboende!


 


Mitt lilla prohekt i stökigt format!


 


Fixat!


 

 


Sedan skulle vi slänga dessa fina rosor, men jag fick ta med mig dem hem så ska hitta på något skoj med dem!


 



Det var lite från första dagen! Hoppas ni haft en lika trevlig dag som jag! Ps Måste säga att både Bengt och Linda är kanon trevliga på Kjellbergs! =)

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards