Alla inlägg den 22 september 2013

Av Sandra Lundgren - 22 september 2013 20:36

I torsdags så fortsatte jag med att göra lösbundnabuketter till begravningar. Där i mellan  hjälpt kunder med det dom vela ha hjälp med alltså det mesta. Har lärt mig att skriva beställningar till begravning samt till vanliga arangemang. Skickat bud via Interflora och det vanliga som tillhör en blmosteraffär.

Lite fler bilder på lösbundnabuketter kommer nedan!



I denna är det rosor (Rosa), Germini, krysantemum (Chrysanthemum)/Santini, Bupleurum, läderblad (Rumohra) och rött gräs.

 

 

Lejongap (Antirrhinum majus), Germini, Alstroemeria, läderblad (Rumohra)

 

Ros (Rosa), Alstoemeria, Höstgullris (Scabiosa caucasica) läderblad (Rumohra) och två andra grönablad.

 




På fredagen började jag dagen med att följa med Linda då hon skulle köra ut alla olika sorgbuketter och kistdekorationer till respektive kyrka. När vi kom tillbaka så var det till att fixa lite av dom beställningarn som var till Lördagen, så allt skulle vara klart. Tycker verkligen denna vecka gått fort och trodde nog inte jag skulle få stå och göra sorbuketter första veckan. Men ett stort nöje har det varit att få chansen att göra så mycket första veckan. Övning ger färdighet! Gjorde även lite samplanteringar och fick räkna pris på detta. Sedan så började vi med lite omplacering i butiken på krukor och sådant. Får mycket beröm över mitt kundbemötande! *ler*

Det var slutet på första veckan. Pratade även med min handledare om vilken dag jag skulle ha studiedag och det tyckte hon att jag kunna få välja själv så jag valde måndag. Så är då ledig i morgon från butiken och ska sitta hemma och läsa i stället =)  

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards