Alla inlägg den 15 september 2013

Av Sandra Lundgren - 15 september 2013 19:23

Se där nu sitter man här dagen inna första praktik dagen spännande =) Men åter till fredagen då vi hade försäljning/butik i skolan med lite utav det vi hade gjort under veckan. Det mesta var samplanteringar och gröna växter. Det var riktitg skoj att få testa på detta nu innan vi kommer ut på praktik i morgon! Tycker själv att kundbemötandet och kassan gick bra. Men inslagningen tyckte jag var lite krångligt, tror dock att det kommer lösa sig med i framtiden. Eller va tror ni? =)

Lite om exponering gick vi också igenom. Vi hade i alla fall delat upp våra arangemang i färgtoner. Rosa, lila, gult/grönt och ornage.



Fredagen i bilder!


Några utav mina trevliga klasskamrater från vänster: Linda.H Linda.D Matilda och Crestina

 


Maria står och inspekterar =) också en klasskamrat!

 

Rosa hörnan!

 

 

En samplantering som jag och Matilda gjorde!

 

En annan! Enkelt men fint tycker jag.

 



 På torsdagen fick jag chansen att testa å göra en stiftadbukett. Gjorde den av Nejlikor (Diantus).

 

Buketten! Denna tecknik  passar bra till brudbukett/tärnbukett!

 


Det var lite från dom första fyra veckorna i skolan. Nu som sagt så drar vi ut på praktik i två veckor men följ gärna mig här då med! Tror jag kommer få testa att göra en massa skoj! =) 

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej som bor i kvänum med en familj som består av min sambo Daniel och våra tvillingpojkar Theo och Joel 2,5 år. Har nu börjat en utbildning till florist på sötåsen som ni kan följa här. =)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards